2 april 2017

Green leather jacket

Jacka - Zara // Kostymbyxor - H&M // Halsduk - Lindex // Skor - Zara // Tröja - Gina Tricot // Väska - Laura Biagiotti // Armband - Efva Attling


Gomorron! 

Ville bara kika in här en snabbis innan jag försvinner in i pluggandets värld. Har lite kvar att fila på modde-essän och sen borde jag ta tag i provläsandet. Orken finns verkligen inte där men det är ju bara att strunta i det. Förr eller senare ska det ju göras...

 Är annars otroligt lättad över att vi hann knäppa av lite outfits innan snöslasket anlände igår. Tanken var att fota av tre looks men det var så kallt, jag hade ett tajt schema och resten av mitt crew (Anna och min syster Sofia) ville på café, så det blev bara två denna gång. Får se till att fota snart igen, har så mycket nya fina kläder som hänger i la grade-robe.

En ljus och vårig outfit - älskar't! Läderjackan i mitt hjärta. Den är i en gammaldags grönbeige färg som passar till det mesta. Lite speciell men ändå diskret - förövrigt utmärkt beskrivning av min stil. Jag har ju ingen Giovanna Battaglia-stil, men om ni skulle jämföra med de flesta i min omgivning räknas mina outfits till den kategorin :) De gucci-inspirerade loafers ger ett roligare och mer spännande intryck till den annars så skandi-chica looken.

4 kommentarer:

  1. Hur har du som studerande råd att shoppa så mycket? :)

    Snygg outfit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria2 april 2017 10:29

      Tack så mycket! :D

      Min faster brukar alltid fråga mig hur jag har råd med alla kläder. Tar pengarna liksom aldrig slut? Och nej det gör dem inte, för jag är verkligen inte en shopaholic som jag kanske framstår i bloggen. Det kan gå flera månader utan att jag lägger pengar på kläder, men sen finns det perioder då jag shoppar som en galning.

      Många tror dock att jag lägger ner en väldigt stor slant på kläder. Så är verkligen inte fallet. Jag shoppar otroligt billigt, går på loppis och spanar på rean. Jackan ovanför gick på 17€, skorna på 19€, halsduken är mammas och väskan är en gåva av min farmor. Jag köper otroligt sällan plagg som kostar över 29€ (om det inte gäller en vinterjacka eller skor).

      Sen har jag ett jobb (städar för min pappas företag), vilket bidrar till att jag har råd om jag vill shoppa (billiga) kläder nu som då. Hade jag inte haft det hade situationen varit annorlunda.

      Min hobby är kläder och mode. T.ex mina kompisar, Anna och Fanny, satsar hellre på träningskläder av kvalité medans jag använder samma träningstights i flera år (haha usch när jag tänker efter). Det är vad man prioriterar helt enkelt!

      Ha det fint!

      Radera
  2. Jättefin outfit, ser fram emot fler! :D Och så snyggt hår också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria2 april 2017 10:34

      Åh men tack snälla! Roligt du gillar! :D Längden på mitt hår är perfekt just nu. Varken för långt eller för kort. Vet dock inte varför det blev så oranget på bilderna...?

      Radera