1 april 2017

Lördagen i sin korthet



Första jag gjorde imorse var att uppdatera bloggis. Superkul att vara tillbaka i bloggvärlden! Senaste (och SISTA?! Buhuu på den) Parneviks avsnittet hade jag missat så klickade igång det med en påse Makuuni-godis i handen. Måste verkligen skärpa mig och börja godisstrejka. En vacker dag kommer resultatet av mycket godis, bullar och chips synas. Speciellt eftersom jag aldrig tränar. Och då menar jag verkligen aldrig. Hur ska man göra för att det ska kännas kul? Det är ju så hiiiimla tråkigt!

Åt lunch bestående av rökt lax och potatis. Pappa rökte laxen precis utanför dörren och jag tror jag aldrig har varit med om en starkare röklukt. Fyy. Tappade aptiten och var tvungen att hålla för näsan, som ett litet barn, av den orsaken att det stank så mycket. I-landsproblem utan dess like. Men salladen var god! Love love looooove mozzarella <3

Vaknade till ett vinterlandskap imorse. Om ni läst förra inlägget informerade jag er om att jag är klar med vintern. Men jag visste det innerst inne - takatalvi gör alltid ett, eller två, återbesök i vårmånaden april. Tack och lov hoppar jag på planet till la France om... tre veckor? Nej vänta nu... två veckor? Taggad på värme!! 25 grader har utlovats. Iiiihh!

Eftersom vintern gjorde sin comeback och varken människorna i huset eller själva huset var beredda på det så blev inte bara golven iskalla utan hela huset svinkallt. Tvingade därför min far att göra eld i spisen. Nej, kan tyvärr inte göra det själv. 

Och en sista bild på pappas mästerverk. Hans kommentar var "nå Carro, ska du int fota dehär till bloggen?", så visst ska hans italienska inspirerade smörgås också få en plats här. Smakade aldrig, så om den var god kan jag inte uttala mig om.


Det var min dag i stora drag! En promenad har jag också hunnit med. Lång blev den inte, men bättre än ingenting, som de brukar säga. Hade tänkt börja läsa till prov redan idag (har finska och geografi denna vecka... kill me) men prioriterade modde-essän som ska vara inlämnad på måndag. Ah mycket nu. Får väl trösta mig med att det har löst sig förut så va ska det inte göra det också denna gång!

Trevlig lördagkväll på er! Jag ska höra på massa poddavsnitt. Wahlgren och Wistams podd är BÄST! Det går inte att undvika fnissatacker när man har galningar i lurarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar