7 april 2017

Poddar jag lyssnar på


~ Wahlgren&Wistam ~ 
Det är inget snack om saken att denna podd hamnar högst upp på listan. B Ä S T A  podden! Före Wahlgrens värld sändes på TV (dplay för min egen del) hade jag målat upp en bild av Pernilla som... dryg? Svårt att förklara men uppfattade henne som väldigt dramatisk och oerhört privat samt att hon inte tålde skämt. Men efter denna podd... hon är ju raka motsatsen! Jag skrattar mig igenom alla avsnitt. Hennes humor är något extra. Podden kan definitivt klassas som en komisk gott-och-blandat-podd. Bota söndagsångesten med dessa glädjepiller i lurarna! Lyssna här!


~ Säker stil ~ 
Podden jag åter igen vill tipsa om - Säker stil. En podd som riktar sig till alla modeintresserade OCH icke-modeintresserade. Det snackas allt från strumpbyxornas ocharmiga utseende till hur de, dessa effektiva powerkvinnor, gör för att få ihop deras vardag. Emilia De Poret och Ebba Kleberg Von Sydow är inte bara stilikoner för kvinnor i alla åldrar, de inspirerar även med deras kreativa-anda och stora drivkraft. Podden är dock inte lika livlig som Wahlgren&Wistam, men deras proffsighet framför micken väger upp det hela. Ebba har dessutom fått en liten bebis, superkul! Hennes nya gravidpodd lanserades i onsdags och även fast man inte själv är i den fasen i livet (som podden riktar sig till) tycker jag podden är härlig. Ebba är så duktig på det hon gör! Lyssna här på Säker stil och på Ebbas podd här.


~ Parterapi ~
Haha, fråga mig inte hur denna podd smög sig in i mitt liv. Följer Margaux i sociala medier, så när hon startade podd var det bara självklart att jag skulle lyssna. Hennes sambo, Jacob, är medverkande i podden. Därför heter den som den heter - parterapi. Det pratas vardag, jobb, baby (eftersom de ska få en bebis i april) och annat smått och gott. Låter väldigt tråkig, men bra tidsfördriv ibland. Roligt också att få höra hur livet i en storstad (Stockholm) fungerar. Lyssna här!


~ Sanningens mammor ~
Ni minns väl Den fantastiska resan jag tipsade om förra året? Sorligt nog valde Zara (Larsson, för som er som missat) och Noel att bryta kontakten och slutade podda, vilket ledde till en ny fräsch poddis som numera heter Sanningens mammor. Inte lika bra som förut men absolut en podd ni ska ge en chans. Det är inte många stora popartister som ger tillgång till dess privatliv. Personligen tycker jag att det är extremt intressant att hänga med bakom kulisserna. Zara poddar tillsammans med sin bästa vän Olivia Gateau och bildar ett coolt feministiskt team. Ny podd släpps varje torsdag. Lyssna här!



Tipsa mig gärna om nya (eller gamla) poddar i poddvärlden! Jag älskar att lyssna på podd och föredrar det framom musik.

2 kommentarer:

  1. Poddar är det bästa som finns! Älskar Mathilda & Andreas podd och sen också Therese & Zäta. De är mina favoriter, tips! 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria8 april 2017 07:57

      Jaaa! Superbra när man är själv ute på promenad eller är ute och reser. Tack för tipsen! Har hört mycket gott och båda poddarna!😊

      Radera