4 april 2017

Röstning och provläsning

Var tvungen att fylla ut kollaget med en blombild, annars hade ni ju bara fått ångest av dedär hemska pappret haha.

Hello hello! Hur mår ni? Jag mår bra, lite stressad, men annars ok. Som jag redan nämnde drar provveckan igång på torsdag - panik!! Varför är jag så dum i huvudet och ägnar mer tid åt geografi-läsning när det är finska jag borde prioritera? Då och då kan mina prioriteringar absolut ifrågasättas :))) 

Förutom att sitta med ansiktet begravet i alla finskapapper har jag varit en sväng till kommungården och röstat i kommualvalet. Första gången, så coolt! Trodde det skulle vara läskigt och strikt (så minns jag det från när jag som liten följde med mamma och pappa till röstningslokalerna) men det var ingen big deal alls. Fick dock en jobbig tvångstanke att jag ville lägga en smiley på valblanketten (rösten räknas inte ifall det finns en extra punkt på pappret, så märkligt...) haha. Knäppt, jag vet. 

Klockan har inte slagit tio men jag ska gå och sova. Imorgon är det åtta-morgon vilket betyder tidig väckning. Gäsp. Go' natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar