14 maj 2017

Hemlagad sushi och kompishäng

Sushiiii!! Jag har så länge, så länge velat laga egen sushi och jag blev innerligt glad när Anna och Fanny (främst Fanny, Anna fullkomligt hatar allt som stavas rå fisk) nappade på idén. Svårt var det inte men tidskrävande, absolut. Det gäller att inte vara för petig och bara köra. Riset var den knepigaste biten men följ instruktionerna på rispaketet går det vägen.

Jag bloggar mitt i ESC-finalen, vilket kan tyckas märkligt med tanke på min besatthet av det programmet. Årets tävling bjuder på inga hits, supertråkigt måste jag säga. Moldavien faller mig i smaken. Seriös med en liten rolig twist. Man kan inget annat än att älska saxofon-mannen och den simpla cool dansen. Dock tar nog en av förbandsfavoriterna Italien och Portugal hem det. Eller kanske Ungern? As we speak är det Bulgariens tur. Vinnare? Jag lär väl inte ens få se resultatet, somnar vilken minut som helst. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar