6 juli 2017

Summer or winter?

I brist på andra somriga bilder bjussar jag på dessa - en härlig sommarkväll (tro mig, det var inte lika grått som det ser ut, måste vara redigeringen som framkallar en dyster känsla över bilderna) i juni förra sommaren när jag och mina vänner hade badmintonturnering.

Jamen what to do när vädret är piss dagarna i ända och inga nya bilder finns att överföra från minneskortet, då är det bara att rota fram externa hårddisken med bilder från föregående somrar och försöka hitta lite bloggmaterial. Fann dessa opublicerade (!) bilder från sommaren 2016 när jag spelade badminton med tjejerna. Roliga tider när det fanns tid att umgås, nuförtiden är var och varann på jobb så gott som dygnet runt. Låter jag som en bitter människa utan sommarjobb? Kanske bitter för mig egen del men jag glädjs med mina vänner som har jobb. Hela bunten tar väl snart sitt pick och pack och flyttar till Dubai, varför ska rika oljeshejker sitta och glo i Österbotten? ;)

Jag har iallafall utnyttjat de regniga dagarna till fullo. Okej det där var ett skämt, jag gör ju ingenting vettigt på dagarna. Lallar på här hemma. Mest läser, förstås. Imorgon utlovas, äntligen, bättre väder och jag kommer packa väskan för att åka ut till havet i några dagar. Ah ska bli så skönt. Brukar lämna biologiböckerna hemma när jag åker till villan, just för att jag vill ha ett ställe som jag kan koppla av på, men eftersom jag kommer spendera mycket tid där själv är det väl ändå bäst att ta med mig böckerna så jag har något att göra? Fast i och för sig, sudoku och patiens är ju väldigt underhållande...

Njut av sommarvärmen som är på intågande, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar