17 september 2017

Biologi-skrivningar imorgon...


Studentskrivningar är livets plåga,
proven alldeles för svåra för vår förmåga.
Stress är realitet,
Ifall jag examinerar kanske jag får ett eller annat paket.


Tyst i salen måste man vara,
varför kräva något sånt av en barnaskara.
Förväntningarna på oss är orimligt höga,
efter timmar av pluggande är hjärnorna tröga.


Pennor och dylikt måste tejpas över,
hoppas jag får tur från en fyrklöver.
Nervositeten kickar in och jag mår illa,
kanske jag från stolen kommer trilla.


Inget fuskande på Abimix går, 
tror det är dags att fälla en tår.
Ifall jag senare på WC behöver,
följer en lärare med så att jag inte gör en manöver.


Nu borde jag proteinsyntesen kunna,
min essä skulle dock passa i en soptunna.
Jag fasar inför det som komma skall,
hoppas inte jag drabbas av ett sjukdomsanfall.



Biologi-skrivningar imorgon och jag håller på att dö av nervositet. Efter tre månader av läsande, stressande och massa panik kommer allt plötsligt vara över imorgon klockan 15.00. Troligtvis jagar jag upp mig för ingenting eftersom alla jag pratat med säger det inte alls är så dramatiskt som det låter, men jag blir ju inte direkt mindre nervös. Måste komma ihåg att andas och inte låta mig drabbas av panik. Godkänd tycker jag man ändå borde vara, för lite poäng måste jag ju få...förhoppningsvis! Nu ska jag packa matsäcken och sen hoppa i säng. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar