18 oktober 2017

At La Pared beach

Dress and sunnies from H&M.

HEMMA! Efter en vecka på vulkaniska ön Fuerteventura är jag nu hemma i ett mycket kallare klimat. Jag var ju beredd på att det skulle vara svalt, men när jag väl landade på finsk mark med min vad-långa kjol kändes det inte helrätt. Vad gör jag här egentligen? tänkte jag. Varför utsätter man sig själv för detta mörker och de brutala temperaturväxlingar? Men bara efter några minuter slogs jag av Finlands lugn, den behagliga temperaturen samt hur rent och fräscht det är.

För jag ska ju inte sticka under stolen att det är otroligt skönt att slippa sova på golvet i det bastu-liknande rummet (ingen ac resulterade i 28 graders hetta i vår fyra-personers bungalow, vilket säkerligen låter varmt och skönt i en del öron, men tro mig, det var FRUKTANSVÄRT) att besparas från alla dyra matkostnader, att slippa bränna sönder läpparna (vilket fick mig att se ut som, utan att överdriva, en människa med läppförstoring), slippa den ständigt skavande sanden i skorna och för att inte tala om att komma ifrån det eviga tjatande och oron om vem som hade rumsnyckeln (berättelsen om när vi låste ut oss och mina uppfinningsrika vänner kom på den briljanta idén att låna en stege från ett byggarbete intill hotellet ska ni få höra i ett senare inlägg)

Bortsett från alla dessa i-lands problem har vi haft det underbart. Hettan var inget vi jämrade oss över på dagen, för då hade vi poolen att svalka oss i. Det vara bara förträffligt att ligga i solstolen, läsa en bok och ta sig ett dopp mellan varven. Hotellets matbuffé var super (bästa hotell-buffén jag någonsin ätit), likaså servitören, livvakten och några vältränade gäster på hotellet, haha! "Har ni träffat på några creepy:iga gubbar?", den frågan fick min resekompis Jessica av en annan vän. Hon svarade "Nä, det är nog vi som är de creepy:iga isåfall" - vilket jag kan hålla med om haha.

Mera bilder är på kommande men jag har en hel hög med läxor (priset man får ta om man flyr skolan) som ska göras så det får bli inom kort. Hoppas ni alla haft ett skönt höstlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar